Skip to main content
רפואה הסינית קלאסית  052-2379026

טיפול בדיכאון ומצבי לחץ

דיכאון – המחלה של המאה ה-21

הנתונים הקיימים לגבי תפוצת המחלה הם מדאיגים ביותר. ארגון הבריאות העולמי (WHO) משווה את הדיכאון למגיפה שפקדה את כל האנושות. במושב ה- 51 של הארגון הוכרז כי הדיכאון כבר נמצא במקום הראשון בעולם כסיבה להיעדרות מהעבודה, ובמקום השני בין המחלות שמובילות לאובדן כושר העבודה. בתחזיות של WHO, עד לשנת 2020 הדיכאון יתפוס את המקום הראשון בעולם בין המחלות, וידחק לאחור את המחלות הזיהומיות ומחלות הלב וכלי הדם. כבר כיום הדיכאון הוא המחלה השכיחה ביותר בקרב נשים.

לפי הנתונים של האגודה האמריקאית לפסיכיאטריה, בארה"ב סובלים מדיכאון 15 מיליון בני אדם. מחקרים אחרים מעריכים שהשכיחות של הפרעות דיכאוניות הרבה יותר גבוהה ובולים מהן כ – 26% מן הנשים וכ- 12% מהגברים.

50% מבין האנשים הסובלים מהדיכאון כלל לא פונים לקבלת העזרה הרפואית. מהחצי השני רק 25-30% פונים לרופא פסיכיאטר.

השלכות הדיכאון הן חמורות ביותר. מתוך כלל מיקרי ההתאבדות בעולם, בין 45% ל 60% הם על רקע דיכאוני. במקרה של הפרעה דיכאונית אצל אחד מבני הזוג, השיעור של הגירושים גבוה פי עשר מאשר במשפחות רגילות. הדיכאון מתפתח לעתים קרובות יותר במשפחות שהמחלה כבר מוכרת להן. בערך ל 20% מבני המשפחה של חולה הדיכאון יש נטייה להיכנס לאותו המצב.

על בסיס העובדות האלו אפשר להבין, שמהדיכאון סובלים כ 30% מבני האדם, וכי מחציתם לא עושים דבר כדי להגיע להחלמה. בשלביה החמורים, המחלה מובילה לאובדן של כושר העבודה, לפירוק המשפחה ובמקרים רבים גם להתאבדות.

תמונת מצב זו אכן עגומה, אך היא משקפת את המציאות. המרפאה של איליה פרצ'יקוב מציעה טיפול להקלת תסמיני הדיכאון, ועל כן פנינו אליו במספר שאלות שעשויות לעניין רבים מאיתנו.

שאלה: האם אדם תמיד מודע להיותו בדיכאון?

תשובה: לא תמיד האדם עצמו מודע לבעיה. הדיכאון יודע להסתתר. המחלה יכולה להופיע באופנים שונים: התעייפות מהירה, קושי ביכולת להתרכז, אדישות, התקפי חרדה, אובדן תיאבון ולפעמים ההיפך – תיאבון מוגבר, הפרעות שינה, חוסר מרץ ותשישות, נטיה להתקפי בכי. בדרך כלל אנשים מגדירים את התופעות האלה כסתם עייפות וכתופעה זמנית שתחלוף בעצמה בעוד זמן קצר. אך הזמן עובר והמצב רק מחמיר. רק אחרי תקופה יחסית ממושכת, הם מתחילים לקלוט שיש צורך לעשות משהו. אך הרגע הנכון כבר חמק והמחלה אולי עברה לשלב יותר עמוק.

שאלה: מדוע כה קשה להתמודד עם הדיכאון?

תשובה: לדעתנו בעיות ההתמודדות עם הדיכאון קשורות לכמה גורמים:

  • קושי באבחנה. מחקרים הוכיחו שאצל 60% מהחולים התגלו הפרעות דיכאוניות ברמות שונות. יחד עם זאת, במרפאות של קופות החולים הדיכאון מובחן לא יותר מאשר אצל 5% מכל האנשים המדוכאים שפונים לשם.
  • קושי בבחירת אמצעי הריפוי. במרפאות בארה"ב, רק 21% מהחולים מקבלים אמצעי ריפוי מתאימים אצל רופא פסיכיאטר. לעיתים יחלפו חודשים עד שהטיפול יוגדר, וקיימת גם הבעיה של מימונו.
    אנשים רבים הסובלים מדיכאון מתביישים לפנות לפסיכיאטר לשם קבלת טיפול.

שאלה: איזה טיפול מציעה המרפאה שלך כדי להקל על הסבל של החולים?

תשובה: המרפאה של איליה פרצ'יקוב מציעה טיפול משלים לשם הקלת תסמיני הדיכאון.

נעשה שימוש במצלמת ה-GDV הייחודית והיחידה בישראל לשם אבחון. אנחנו מקבלים במצלמת ה-GDV תמונת מצב המשקפת המצב נפשי ואת כל אבריו של המטופל, מוצאים את ההפרעות הקיימות ומפתחים את השיטה האינדיבידואלית לטיפול. הבדיקה אינה מכאיבה, אינה מזיקה ואינה דורשת הכנה מוקדמת.

הטיפול עצמו מבוסס על הפעלת אמצעים ביואנרגטיים ושיטות מסורתיות של הרפואה הסינית בלא שימוש בתכשירים ותרופות. אחרי מחזור טיפולים אצלנו, המטופלים חשים בהקלה ניכרת. הם מתחילים להצליח יותר בעיסוקים, מצב הרוח שלהם עולה, ההרגשה הפיזית משתפרת, כמו גם התקשורת עם הסביבה והחברים.

илья перчиков

ד"ר (PH.D) איליה פרצ'יקוב

צור קשר

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input