Skip to main content
רפואה הסינית קלאסית  052-2379026

תרפיית סו-ג'וק

תרפיית סו-ג'וק – ההמצאה הנפלאה של המדען הקוריאני פרופ' פק ג'ה וו, אשר לאחר הרבה שנים של תצפיות וניסויים קליניים פיתח מערכת תרפיה חדשה, בה אמצעי הדיקור הסיני (אקופונקטורה) משפיעים על כפות הידיים והרגליים. על הידיים והרגלים הוא מצא את הנקודות השחורות אשר תואמות לחלקי הגוף שונים. "סו" בקוריאנית פירושו "יד" ו"ג'וק" – כף הרגל.

עקרונות השיטה

בגוף שלנו שולטת המערכת האנרגטית בצורת קווי העורך (אפיקי הכוח של שטח שדה ההילה) וצ'קרות (מרכזי האנרגיה). הם פרוסים על הגוף, הידיים וכפות הרגלים, בהם נעה האנרגיה.

אנרגיית החיים (באסכולות שונות היא נקראת 6 קי, צ'י, פראנה וכו') היא בסיס הבסיסים של פעילות גוף האדם. היא מסדרת את כל תפקודיו ברמות הפיזיולוגיות, הרגשיות והנפשיות. הפילוסופיה (התורה) הזאת הנה הבסיס במדעים האזוטריים.

פיסת יד וכף רגל – המישור המוקטן של הגוף (שיקוף הולוגרפיה במערכת ההתאמה). מערכת ההתאמה – זה סוג מסוים של העתק המטפיזי (המאלף-אנרגטי) של הגוף, בו משוקף לא רק המבנה האנטומי של הגוף אלא גם המצב התפקודי שלו. במערכת הזאת נמצאות מערכות האנרגיה הממוזערות משלה. הן מיוצגות ע"י בל-מרידיאנים על אצבעות הידיים והרגליים וע"י בל-צ'קרות על כפות הידיים והרגליים בצורה של מרכזי האנרגיה (*בל = מיוחד, ייחודי, מוקטן). הם מהווים את הבסיס לאספקת האנרגיה של בן אדם במערכות ההתאמה. מרידיאנים (קווי העורך) – קווי הכוח של השדות, הבאים באיברים הפנימיים (הפיזיים והמטפיזיים). הקרנה של קו העורך על משטח הגוף מייצרת את התנועה החיצונית של המרידיאן. זאת אומרת שהם (בל-צ'קרות ובל-מרידיאנים) קשורים באופן אנרגטי למרידיאנים וצ'קרות של כל הגוף ומשתפים פעולה כן איתם וכן עם הסביבה החיצונית. המרידיאנים והצ'קרות הקסומים האלה מספקים לגוף את האנרגיה החיונית ומפקחים על מערכת אספקת האנרגיה. בעזרת הנקודות של קווי העורך או צ'קרות אפשר להשפיע על תנועת האנרגיה ולהגיע לתוצאה רפואית. המערכת של מרידיאנים וצ'קרות נקראת מערכת הטרו, הטיפול נקרא טיפול מטפיזי ומשתמשים בו הרופאים, סו-ג'וק תרפיסטים.

במערכת ההתאמה נמצאת עוד מערכת אנרגיה אחת, בעלת רמות ומידות משלה – מהגדול ביותר ועד נקודתי, כגון: תא, עצם, ראש, יד, כל איבר פנימי, מרפק או עצם האצבעות. זאת מערכת-הומו, המערכת המשלבת, תפקידה חשוב מאוד באיחוד הגוף, היא גם משתתפת בתהליך של ויסות עצמי.

כל מערכות ההתאמה של רמות שונות מאפיינות ביכולת בו-זמנית לקבל מידע על מחלה, להגיב עליו ע"י העלאה ברורה של ריגוש לכאב בנקודות המתאימות ולפעול באופן טיפולי תוך גירוייהן.

את מערכת ההומו הזו קוראים לשם נוחות גם מערכת של ויסות עצמי.

בגוף בריא כל האיברים ומערכת האנרגיה של האדם נמצאים במצב מאוזן (הומיאוסטזיס). המידע על מצב של כל הגוף מעובר לכל מערכות ההתאמה בו-זמנית, ע"י העברת תנודות גל.

המושג "אדם בריא" או מצב הבריאות -הוא האיזון במערכת האנרגיה של כל הגוף או של איבר מסוים. פעלתנות החיים היא תהליך פיזיולוגי. הוא מהווה את התוצאה המוכללת של תהליכים פיזיולוגיים רבים, אשר מתרחשים ברמות שונות. כל הרמות הפיזיולוגיות נמצאות תחת השפעתה ופיקוחה של אנרגיית החיים.

במקרה של השפעתו על הגוף של הגורם (או גורמים) למחלה החיצונית, הפנימית, או הפסיכו-אמוציונאלית, האיזון באחד או בכמה מן האיברים נשבר. בו זמנית מתרחשת השבירה של אספקת האנרגיה האחידה שלהם. המצב הזה מוביל למחלה חריפה ומכאן – לא רחוקה הדרך למצב כרוני.

המטרה של כל טיפול – לשקם את האיזון השבור במערכת האנרגטית של בן אדם. כתוצאה מכך האיבר החולה יורפה.

בתרפיית סו-ג'וק יש שני סוגים של טיפול. הראשון – הוא שיטת ההומו עם ויסות עצמי, כשצריך להשפיע על הנקודות החולניות של האיברים במערכות הממוזערות (מערכות ההתגלמות).

בשל שבירת האיזון של זרמי האנרגיה באיבר החולה מופיע נעילת האנרגיה מסוימת המייצרת את הגלים האלקטרומגנטיים. הם מכוונים לכל מערכות ההתאמה ומיוצגים בצורה של "גלגלי ההתאמה" של כאב. הגירוי הטבעי או מלאכותי של "גלגלי ההתאמה" מוביל להופעת הגלים האלקטרומגנטיים המרפאים, אשר צועדים שוב לאזור הפצוע, מסירים את ההפרעות על רמות האנרגיה ופיזיולוגיה.

למערכת ההומו הזו (מערכת ויסות עצמי) יש את היתרונות שלה:

  1. פשטות השיטה.
  2. תוצאת ריפוי מהירה ויעילה בהשפעה נכונה על נקודות מערכת הומו.
  3. שימוש בטוח.
  4. כלליות של המערכת – אפשר לטפל בכל יחידת הגוף, כל האיבר או מערכת האיברים דרך כל חלק בגוף.
  5. הטיפול דרך מערכת ויסות עצמי הוא פשוט וחסכוני ביותר.

דרך נקודות האנרגיה של בל-מרידיאנים ובל-צ'קרות מתבצע חילוף האנרגיות בין איברי בן אדם וגם בין איבריו והסביבה החיצונית.

כשישנה שבירת האיזון של האנרגיה, בהשפעת המחטים על הנקודות האלה, משתנה מהירות המעבר של האנרגיה בבל-תועלה ובבל-צ'קרה. כמו כן משתנה המצב הכמותי והאיכותי של זרם האנרגיה. וזה מוביל לשינוי המהירות של מעבר התהליכים הפיזיולוגיים בגוף או באיבר יחיד ברמה התאית. שיטת הטיפול הזאת נקראת שיטה מטפיזית. משתמשים בה כששיטת ויסות עצמי אינה מספיקה. את השיטה המטפיזית אפשר לשלב עם שיטת ויסות עצמי (הומו) שדיברנו עליה קודם.

илья перчиков

ד"ר (PH.D) איליה פרצ'יקוב

צור קשר

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input