Skip to main content
רפואה הסינית קלאסית  052-2379026

טיפול בדיכאון אצל ילדים

דיכאון ילדים

המאמרים המקיפים הראשונים על דיכאון ילדים התפרסמו בסוף המאה ה-19 ובעצם התמקדו בתיאור המצב. ב-15-20 השנים האחרונות קרה המהפך ביחס לדיכאון ילדים: כותבים על זה הרבה, מדברים, מחפשים את השיטות החדשות לטיפול במחלה המתפשטת במהירות.
לצערינו, רבים מאיתנו חושבים שהדיכאון הוא מחלה למבוגרים, אשר מלווה בעצב, חרדה, אדישות, חולשה ותסמונות כאב שונים. אך הילדים מגיל הצעיר ביותר גם יכולים לחלות במחלה הקשה הזאת.

הבעיה מתבטאת בכך שאצל הילדים קשה לאבחן את הסימפטומים האופייניים של המחלה כן בגלל אי-הוודאות שלהם וכן בגלל שהילד לא תמיד יכול לתאר בדייקנות את רגשותיו. הדיכאון אצל הילדים תמיד "מתחפש" לדאגנות, לציונים הגרועים בבית הספר, להפרעות בתקשורת עם בני גילו, לחרדות למצב הבריאותי שלו ולחשש על שלומם של אנשים קרובים וכו'. דווקא ה"התחפשות" הינה התכונה האופיינית ביותר לדיכאון ילדים.

סימני התפתחות המחלה משתנים בתהליך ההתבגרות של הילד.

בבית ספר יסודי סימני הדיכאון יכולים להופיע בצורת קושי בריכוז, היפראקטיביות, בעיות עם זיכרון וכתוצאה מכך – הישגים דלים בלימודים.

לדיכאון בגיל ההתבגרות מאפיינים השינויים בהתנהגות של הילד. ההפרעות בתחומים האמוציונאליים והפיזיים אצל הנער יכולים להופיע כתוצאה מהמשברים השונים, אשר טיפוסיים דווקא לגיל הזה: המבחנים, המעבר לבית ספר אחר, האהבה הראשונה, הסכסוכים בבית הספר – לנער כל זה נראה רציני ביותר למרות שמבוגרים חושבים שזה "שטויות". אם הילד לא מסתכל לכם לעיניים, לא מחייך, לא מדבר, מתחצף בפנים, פורץ בהיסטריה על דברים קטנים, מסתגר בחדרו, לא ישן בלילות – זה יכול להיות אות לתחילת הדיכאון.

מצבים דיכאוניים כמעט תמיד מתלווים בהרגשות חולניות – כמו דפיקות הלב, סחרחורת, בהלות, כאבי בטן וחזה, חולשה, הפרעות שינה. כל הניסיונות למצוא את הסיבות לכאבים לא נותנים תועלת – הבדיקות הרבות לא מראות את החריגות.
דיכאון הילדים שונה מזה של מבוגרים בכך שדיכאון הילדים תמיד ראקטיבי, כלומר תגובתי, תמיד קשור לסביבה החיצונית.
מהשיחות עם הפציינטים הצעירים הרבים שלי, אשר סבלו מהדיכאון, התברר שתחילת המחלה הייתה על רקע הרעת היחסים עם ההורים אחרי העלייה, בעיות התקשורת עם בני כיתה הישראלים, לעגות לפעמים קטטות בבית הספר, הרגשות בושה על המראה החיצוני "האחר" שלו, המצב הדיכאוני של אחד מההורים, בעיות כלכליות במשפחה ועוד.
אפילו כשההורים הקשובים שמים לב לשינוים בהתנהגותו של ילדם, הם הולכים איתו בדרך כלל קודם כל לפסיכולוג שרק לעיתים רחוקות יכול ליצור קשר טוב בינו לבין הילד, אחר כל – לפסיכיאטר שהפגישה איתו מסתיימת ברישום נוגדי דיכאון, וזה כבר הדבר הרציני ביותר. לכל התכשירים של הקבוצה הזאת יש הרבה מאוד תופעות לוואי
אשר יכולות ליצור בגוף צעיר ומתפתח את התגובות הבלתי צפויות. אז מה ניתן לעשות?

כל הבעיות האלה נפטרות בהצלחה במרפאה שלנו.

השימוש במצלמת ה-GDV הייחודית והיחידה בישראל מאפשר תוך כמה דקות לאבחן בדייקנות את הדיכאון, העומק שלו, להעריך את תופעות הלוואי שלו. באותו הזמן אנחנו מקבלים במצלמת ה-GDV תמונת מצב המשקפת את כל אבריו של הילד, מוצאים את ההפרעות הקיימות ומפתחים את השיטה האינדיבידואלית לטיפול. הבדיקה אינה מכאיבה, אינה מזיקה ואינה דורשת הכנה מוקדמת.
הטיפול עצמו מבוסס על הפעלת אמצעים ביואנרגטיים והשיטות המסורתיות של הרפואה הסינית בלא שימוש בתכשירים ותרופות. המטופלים, אשר כבר השתמשו בעבר ב"שירותים" של התרופות הנוגדות דיכאון, אחרי מחזור הטיפול אצלנו, מפסיקים כליל את השימוש בתרופות ומפסיקים לסבול מתופעות הלוואי שלהן. הם מתחילים להצליח יותר בלימודים, מצב הרוח שלהם עולה, ההרגשה הפיזית משתפרת, הם הופכים להיות ילדים נורמאלים שאוהבים אתכם. והכי חשוב – השיטה שלנו פוסלת לחלוטין את חזרת המחלה.

עם הופעת הסימפטומים הראשונים של הדיכאון אצל ילדכם תבואו איתם למרפאותינו. אנחנו נעשה אבחנה מדויקת ונציל אותם מהמחלה המסוכנת הזאת ללא התכשירים והתרופות.

אנחנו עוזרים לכולם ותוכלו להשתכנע בכך.

илья перчиков

ד"ר (PH.D) איליה פרצ'יקוב

צור קשר

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input