Skip to main content
רפואה הסינית קלאסית  052-2379026

הורדת המשקל העודף

המשקל והבריאות עודף

בשנים האחרונות, הבעיה של עודף המשקל הפכה לאחת האקטואליות ביותר. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), יותר מ- 30 אחוז מהאוכלוסייה סובלים מעודף משקל. הבעיה הזאת מאפיינת לא רק אנשים מעל גיל 40 אלא גם את ילדים. הסטטיסטיקה מראה שקרוב ל- 15 אחוז מתלמידי בית ספר סובלים מעודף משקל.

בהקשר זה, פנינו לד"ר פריצ'קוב וביקשנו לשאול אותו מספר שאלות המדאיגות אנשים רבים בארץ.

שאלה: מדוע עודף משקל כל כך מסוכן?

תשובה: עודף משקל איננו רק בעיה אסתטית, אלא הוא מגביר את הסיכון של תחלואה במחלות קשות, כגון באיסכמיה וסטנוקרדיה, סכרת, היפרטוניה, אבנים בכיס מרה ועוד. [גניה, למצוא תרגום עברי לכל מחלה!!!] לדוגמא, התקף לב תוקף אנשים בעלי משקל עודף פי 4-5 יותר מאשר אנשים עם משקל רגיל. שמונה מעשרה אנשים שחלו בסוכרת אחרי גיל 35 הם אנשים מלאים. נשים שמנות סובלות לעיתים קרובות יותר מבעיות גינקולוגיה ועקרות, ואילו אצל גברים כמות ההורמונים הגבריים יורדת ומובילה לפגיעה בעוררות המינית ובכוח הגברא. אנשים עם דרגה שנייה של השמנה חיים 5 שנים פחות מהממוצע, ואנשים עם הדרגה השלישית – 10-15 שנים פחות.

שאלה: איך אדם יכול לדעת שהוא סובל מהשמנה? האם יש לזה הגדרה ברורה?

תשובה: במדינות מפותחות משתמשים ב"מדד קטלה" לשם הערכת המשקל העודף. מדד זה גם נקרא "מדד מסת הגוף" (BMI) והוא מחושב בצורה פשוט: המשקל (בקילוגרמים) מחולק בגובה (במטרים) בריבוע. לדוגמה: אם המשקל שלך הוא 102 קילוגרם והגובה 1.68 מטר (168 ס"מ), מדד מסת הגוף יהיה 102 מחולק ב – 1.68X1.68, כלומר 36.

שאלה: האם זה נחשב למדד גבוה?

תשובה: כן. אם מדד מסת הגוף נמצא בגבולות 20-25 – זה משקל תקין. מדד של 25-30 מצביע על מידה מסוימת של עודף משקל, 30-40 – על השמנה בדרגה שניה, יותר מ- 40 – השמנה חמורה, אצל גברים ונשים גם יחד. עכשיו אתם יכולים בקלות להעריך את מצבכם ולהגיע למסקנות מתאימות.

שאלה: למה נוצר שומן עודף ואיך ניתן להילחם בו?

תשובה: קיימות שלוש סיבות עיקריות להשמנה, תזונה לא נכונה ופעילות גופנית נמוכה, הפרעות בתהליך ההפרשה הפנימית וגורמים תורשתיים מסוימים.

שאלה: איך להיפטר ממשקל עודף? האם הרזיה מהירה מידי וללא פיקוח עלולה להיות מסוכנת?

תשובה: קודם כל צריך להבין שהשמנה זו מחלה, והטיפול בה דורש גישה רצינית ואישית והשגחה מתמדת של איש מקצוע. לצערנו, אנשים בדרך כלל מעדיפים ללכת בדרך הקלה. הם מאמינים לפרסומים של כל מיני תכשירי פלא אשר מבטיחים להם להפחית ממשקלם 10, 15, ואפילו 20 קילוגרם תוך חודש אחד. אנשים שותים את הגלולות האלה, ואמנם מרזים מהר, אך בפרסומים מן הסתם לא נאמר כי לפי הנתונים של הסטטיסטיקה העולמית, ב- 95% מהמקרים האנשים האלה חוזרים למשקל הראשוני שלהם בתוך ששת החודשים הבאים, וכי ב- 20% מהמקרים המשקל אפילו יגדל. חמורה עוד יותר היא העובדה ששינויים קיצוניים במשקל גורמים נזק בלתי הפיך לבריאות. למרפאה שבניהולי מגיעים לעיתים קרובות פציינטים הסובלים מבעיות רציניות ביותר בפעילות הקיבה, הכבד או הכליות, או ממחלות קשות אחרות, שהסיבה להן היא שימוש בתכשירים למיניהם ודיאטות שלא התאימו להם. הרי כל אדם שונה ממשנהו, לכל אחד יש מבנה גוף משלו ובעיות ייחודיות. אין זה הגיוני שכולנו נשתמש בתכשיר אחד, גם אם הפרסום מבטיח תוצאות מדהימות, שבעצם אינן מתממשות בטווח הארוך.

שאלה: האם תוכל להמליץ על תהליך ההרזיה הרצוי?

תשובה: יש להבין שתהליך ההורדה במשקל חייב להיות הדרגתי כדי שהגוף יספיק להיערך מחדש ולהסתגל למשקל המופחת. לאנשים עם עודף משקל של 40-50% , ההרזיה המומלצת היא בגבולות 2-4 קילו בחודש. בנוסף לכך, השיטה להורדת המשקל צריכה להיות מותאמת לכל אדם באופן אישי, ועליו להימצא תחת השגחה מקצועית מתמדת לכל אורך התהליך.

שאלה: באיזו שיטת הרזיה אתה משתמש במרפאה שלך?

תשובה: במרפאתנו פותחה שיטת טיפול אישית וכוללנית, הנעזרת ביכולות הייחודיות של מצלמת GDV היחידה בישראל. באמצעות מכשיר אבחון זה אנו עורכים, ראשית כל, בדיקה מקיפה של גוף הפציינט, מבחינים בדרגת הלחץ ובשינויים בפעילות אבריו, ועל סמך הנתונים שהתקבלו קובעים בדייקנות את הסיבה סינתזה של תאי השומן ולעליה במשקל. שנית, אנחנו הצלחנו לגלות ולהבין את התגובה המפתיעה של הגוף למוצרי מזון שונים. מסתבר, למשל, שאם אדם מחזיק תפוז ביד שמאל ואחר כך אשכולית באותה יד, הביוגרמות המתקבלות במצלמת ה-GDV תהיינה שונות מכיוון שהגוף מגיב למוצרי המזון האלה באופן שונה. על סמך הניסויים שערכנו וניתוח הביוגרמות ניתן להבחין איך הגוף "מקבל" מוצר מסוים וסופג אותו אחר כך בקלות ואיך הוא מגיב למוצר "לא רצוי". כך פיתחנו תהליך מיוחד להתאמה אישית של כל המרכיבים הנחוצים לאדם מסוים לשם תזונה מאוזנת. אנחנו קובעים אילו סוגי בשר, ירקות, מוצרי חלב ועוד מתאימים לבן אדם זה או אחר וממליצים לצרוך אותם ללא הגבלות כלשהן. אכילת המזונות "האישיים" מתקנת פעילות של מערכת העיכול ושל חילוף החומרים ומובילה להפסקת תהליך הסינתיזה [אולי - העיבוי] של רקמות השומן ולמשקל תקין. כל התהליך מלווה בשימוש בשיטות הרפואה הסינית המסורתית עם השגחה מתמדת על המצב הבריאותי באמצעות אבחון במצלמת ה-GDV.

שאלה: מהן ההשלכות של שיטת ההרזיה שלך על המראה החיצוני ועל הדימוי העצמי של המטופל?

תשובה: תוך הירידה במשקל חשוב מאוד לבנות את הגוף ולשמור על מתיחות עור הפנים. למטרות אלה המטופלים שלנו מקבלים עיסוי כללי וקוסמטי מיוחד וגם סדרה של תרגילים פיזיים המותאמים לכל מטופל לשם עיצוב הגיזרה והגברת מסת השרירים.
לרדת במשקל לאחר לידה
הגישה הכוללת שלנו, יחד עם שימוש בהישגי המדע החדשניים ביותר, מאפשרת לעצב אדם חדש, יפה, בריא ובטוח בעצמו, בתוך 3-5 חודשים. החשוב ביותר הוא שאחרי הקורס שלנו, אנשים שרזו לא עולים במשקל. זאת התוצאה של גישה מדעית ואישית, של שימוש במזונות המתאימים, וגם של עיסוי ותרגילים מיוחדים. אנחנו לא משתמשים בשום תכשירים ולא מגבילים את צריכת המזון כל עוד היא מותאמת למטופל.

אם החלטתם ברצינות לשפר את בריאותכם, ואתם מסוגלים להוסיף לרצון הזה קצת מאמצים – צוות המרפאה שלנו נמצא לשירותכם ומוכן לעזור לכם להיפטר מעודף המשקל, למנוע מחלות קשות, לחזור להיות מושכים, נמרצים ובטוחים בעצמכם.

илья перчиков

ד"ר (PH.D) איליה פרצ'יקוב

צור קשר

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input